Komt een man bij de dokter


Ga ik voetballen met mijn neefje. Per ongeluk geeft hij een schop tegen mijn knie… Einde wedstrijd. Na een paar dagen is mijn knie flink dik en pijnlijk en ik denk: “Laat ik toch maar even naar de dokter gaan…”

De dokter duwt en trekt. Klopt en voelt en mompelt, terwijl hij een verwijsbriefje schrijft: “Ik denk dat het een goed is, dat je even naar het ziekenhuis gaat en dat ze even wat foto’s maken van je knie.”

​Naar het ziekenhuis dan maar...

Ik naar het ziekenhuis. Daar aangekomen zie ik een grote balie en strompel daar naartoe. Ik laat m’n verwijsbriefje zien en de man vraagt of ik een ponskaartje heb. Nee, dus. Ik kom gelukkig nooit in een ziekenhuis. “De balie hier tegenover maken een ponskaartje voor u”.


Met m’n ponskaartje in de hand sta ik even later weer voor de man. “Ah, u moet naar poli 63, linksaf, derde gang links”. Ik strompel die kant op, ga links af… en vervolgens 3de gang links. Kijk ik daar in een donkere gang met dichte duren en denk: “Ik zit hier niet goed…”

Ik strompel dus terug naar die balie en leg mijn ervaring uit, maar de man verzekert me dat ik daar wel degelijk zou moeten zijn! Zo hebben ze het dus niet geregeld in een ziekenhuis! Als je naar zo poli gaat, zie je een groot gat in de muur waar je je kunt melden. Gelukkig staat erboven ‘Hier melden’, want als je met een pijnlijke knie daar aankomt en je ziet nog net een lege stoel, dan zou je daar direct gaan zitten en aan het eind van de dag zit je er nog…


Omdat je je niet had gemeld. En als je je daar wilt melden en er zit niemand? Er is een bel, waarbij een bordje staat ‘Hier bellen’. En als je daarop drukt, komt er iemand! 

Eigenlijk kun je die bordjes als ‘Hier melden’ en ‘Hier bellen’ precies vergelijken met Call To Actions op het internet. Als je niet vraagt om ergens op te drukken, dan drukt er bijna niemand. Hoe kan iemand weten wat er gebeurd als je op die knop duwt bij de poli?
Dat zou wat zijn voor Banana Split, maar niet in een ziekenhuis en ook niet op een zakelijke website.

​Samenvatting: Help je bezoekers op je site!

Samengevat, ik heb geen ervaring met ziekenhuizen en weet niet hoe het werkt. Dus je moet me exact vertellen waar wat zit en wat ik moet doen, anders wordt ik doodongelukkig! Nu weer naar je website. Bezoekers die op je website komen en niet weten wie je bent en wat je doet en ook niet weten wat je van ze wil, zal je dus moeten helpen! Vertel ze precies waar ze heen moeten en wat ze daar kunnen verwachten. Vertel ze ook precies wat ze daar moeten doen. De volgende tip sluit hier trouwens naadloos op aan!

 

Tom Zoethout

Sinds 2004 help ik bedrijven resultaten behalen op het internet. Alle activeiten online zijn gericht op jouw potentiële klanten. Waar zijn zij naar op zoek? Wij zorgen dat zij contact met jouw bedrijf opnemen.