Content

Content, daar draait alles om

Op basis van content besluit je bezoeker om wel of niet contact op te nemen. Wel of niet een formulier in te vullen, enzovoort.

Iemand met een probleem of informatievraag zoekt concrete antwoorden en houvast:

  • Begrijpen ze mijn probleem?
  • Hebben ze ervaring met deze problemen of deze branche?
  • Wat moet ik nu doen?

Kortom: het moet gericht op wat zij nodig hebben en willen horen. Alle bezwaren moeten zijn weggenomen voordat zij bijvoorbeeld een formulier gaan invullen. Ga maar na: het is hetzelfde gedrag wat je vertoont als je zelf op zoek bent naar informatie.

Alle soorten content

We hebben een netwerk van professionele bedrijven die samen met ons content maken:

  • Teksen (al dan niet zoekmachine vriendelijk)
  • Fotomateriaal
  • Graphics
  • Video

Hoe beginnen we?

We kunnen altijd klein beginnen. Dat zou bij wijze van spreken een pagina of landingspagina kunnen zijn. Daarmee bedoelen we een pagina die bijvoorbeeld niet in het menu zit, maar die je gebruikt voor een campagne en die misschien een knop heeft vanaf de homepagina.

Dan krijg je ervaring met onze filosofie en aanpak: werkt het voor jouw bedrijf en ben je blij met de resultaten? Dan kan je daarna altijd opschalen!

Wat is het doel?

Iedere pagina heeft wat ons betreft een doel. Als dat niet zo is, kun je 'm beter weglaten. En iedere pagina mag niet eindigen met een punt, wel met een Call To Action (CTA). 

Voor wie is de pagina bedoeld en wat zou het doel zijn van de bezoeker? Als je informatie of een CTA aanbiedt die de bezoeker niet wenst, is er geen conversie en bij beide partijen teleurstelling. Dat merk je snel genoeg, zeker als er een Google advertentie voor korte duur bezoekers naar deze pagina leidt!

Wat voor content?

Natuurlijk is er tekst nodig, zelfs als er een video staat. Niet iedereen gaat direct een video afspelen. En als je bij de video niet vertelt welke onderwerpen aan de orde komen, loop je het risico dat 'ie niet bekeken wordt. 

Het gaat om een afgewogen mix content: tekst, beeldmateriaal, eventueel video en witruimte. Lay-out speelt een belangrijke rol.

In ieder geval: als er weinig tekst nodig is om iemand te helpen voor jullie te kiezen en contact op te nemen, doen we het met weinig. De ervaring leert dat er vaak meer nodig is dan je denkt, juist om die bezwaren weg te nemen!

Resultaten

Het is altijd belangrijk naar resultaten te kijken en te testen. Wijzigingen in hoe je iets zegt kan een wereld van verschil maken. Stel je wilt dat mensen een test doen op de pagina:

Variant A

Wil je weten wat je kennisniveau is zoekmachine optimalisatie? Doe de test en kijk of je meer weet dan het gemiddelde

Variant B

Wil je weten of je met je kennisniveau van zoekmachine optimalisatie nog mogelijkheden op leads en klanten laat liggen? Doe de test!

Hier zou je waarschijnlijk al willen gaan voor Variant B. Maar wat is dan een betere variant van B? Daar kom je alleen achter door te testen. Met onze websites is dat een standaard mogelijkheid.

Campagnes

Hoe kom je aan bezoekers? Via Google zal altijd een deel van de bezoekers komen. Is dat voldoende? Wil je adverteren en betalen voor clicks naar je website? Of wil je ook Social Media inzetten?

We zorgen ervoor dat de content in de socials en advertenties goed aansluit bij de pagina waar naartoe gelinkt wordt en dat de CTA goed aansluit bij onze gezamenlijke inschatting van wat het probleem is.

Wil je meer weten over Content voor jouw website?

Je kan altijd bellen of chatten of laat hieronder een berichtje achter en we nemen snel contact met je op.

Velden met een * zijn verplicht in te vullen velden.

Wanneer is de content op een pagina succesvol?

Iedere pagina op je website moet een doel dienen. Als je dat niet scherp hebt, laat die pagina dan maar weg... Nu bezoekt iemand je pagina en heeft het gevoel dat jij ze wel eens zou kunnen helpen. Jij bent de expert. Zij weten dat nog niet. Dan zijn er een aantal dingen waar je goed rekening mee moet houden:

  • Zou er nu in een fysiek gesprek er nog meer informatie nodig zijn voordat je kan vragen om de actie?
  • Als dat zo is, zijn er dan toch nog bezwaren die ze kunnen hebben die ik moet wegnemen?
  • Is de actie die ik vraag een logisch vervolg, dat past bij de informatie die ze hebben gekregen?
  • Is die actie ook specifiek genoeg? Dus: Als de pagina ging over A, zorg dan ook dat de Call To Action alleen gaat over A.
  • Help je ze voldoende goed nu te kiezen voor jou en dus contact met je gaan opnemen?

Wij nemen content dus heel serieus! We gaan met nadenken over wat het psychologisch proces is, waar je bezoeker, je potentiƫle klant in zit, wanneer die op verschillende belangrijke pagina's komt. We beginnen altijd met enkele van deze pagina's om later het resultaat van wat we hebben gemaakt, is. Neem contact met ons op als je daar graag ook stappen in wil zetten voor jouw website.

Content creatie doen we samen

Stel je wilt graag regelmatig dat er nieuwe artikelen op de website verschijnen en dat je medewerkers voldoende stof hebben om hier aan bijdragen, maar de tijd ontbreekt. We hebben hier een niet belastende methode voor en die ook geen declarabele uren kost om de waardevolle informatie te ontvangen en vervolgens dit om te zetten tot waardevolle artikelen. Deze vorm van contentcreatie is super effectief en leuk om mee te doen en bij te dragen door je medewerkers. Plan een (online) gesprek in en we kunnen bespreken of deze aanpak je aanspreekt.

>
Begin met chatten
1
Heb je een vraag?
Hallo, hoe kan ik je helpen?