Het blijft toch steeds weer een hardnekkige vraag die ons steeds weer gesteld wordt: "Is dat echt nodig? Zoveel tekst! Mensen lézen toch niet? Ze scannen en swipen, dus waarom moeten we al die moeite doen...."

Heb je een probleem, dan wil je alles weten om het probleem op te lossen

Ja, als je een beetje aan surfen bent en in de infotainment-stand staat, dan heb je waarschijnlijk geen zin in lange verhalen. Kort, leuk filmpje, minuutje is lang zat. Dat is een beetje de norm geworden. Maar heb ik een probleem, dan veranderd dat de zaak 100%. En hoe ernstiger het probleem is, hoe groter de verandering in het gedrag is.

Van 'sleeper' naar 'hunter'

Lag je het ene moment onderuitgezakt op de bank wat op de socials te kijken, zo kan je het andere moment alert en als een detective op zoek zijn naar de beste antwoorden. Dan heeft ons overlevingsinstinct een aantal taken overgenomen zo lijkt het. Alles wat je gewone leven in gevaar brengt is zo'n aanleiding. Minder erg kan ook, bijvoorbeeld je hebt je tablet laten vallen en een barst in het beeldscherm, tot helemaal niet ernstig: je bent op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon.

In al deze gevallen wil je alles weten wat nodig is het probleem op te lossen of om de beste keuze te maken die past bij jouw behoeften. Ga maar na: dagelijks wissel je in je gedrag, soms onbewust. Zie je een aanbieding in de mail, maar je moet binnen 2 uur beslissen om 70% korting te pakken? Of je leest dat je vaste lasten 3x duurder gaan worden. Nu ben je scherp en alert...

Van swipen naar lezen

Je gaat nu informatie verzamelen, kennis opdoen, reviews bekijken. En wat in je onderbewuste gaat gebeuren is dat je wil weten wie de expert is. Door wie wil jij je laten helpen of adviseren. Rationeel weet je wel dat je helemaal niet kan beoordelen of iemand expert is. Vraag je mij of ik een goede tandarts ken? Ja, die wij hebben is prima. Nooit problemen gehad en geen pijn tijdens behandelingen... Maar ik heb geen verstand van hun werk...

Ben je voldoende gerust gesteld?

Dus ben je nu op een website van een expert of niet, dat is dan misschien moeilijk vast te stellen voor je, maar toch ga je de beslissing nemen of je wel of niet hier contact gaat opnemen of niet. Stel dat is heel gemakkelijk, want er staat direct een knop 'Wij zijn specialist dus neem nu direct makkelijk contact op!', ga je dat doen?

Als je nog onbeantwoorde vragen hebt, zéker niet! Dit voelt als een oneerbaar voorstel. Je wilt eerst vertrouwen krijgen. "Snappen ze mijn probleem? Zo ja, dan zullen ze misschien wel een oplossing hebben!". Je zal je bezoekers moeten overtuigen dat jij hun kan helpen en daarna moet je ze helpen kiezen voor jou. Dus vragen om de actie.

En hier gaat het dus mis!

Als je niet bereid bent te investeren in informatie waar je bezoeker naar op zoek is, die een probleem wil oplossen, hoe kan 'ie dan kiezen voor jou? 

Dus is onze stelling: "Als jij niet bereid bent te investeren in je potentiële klant? Dan investeert hij niet in jou!" met andere woorden, dan neemt 'ie gewoon geen contact met je op.

En hier willen we je graag helpen, als jij ook meer contacten leads en klant uit je website wil. Samen met jou bepalen we waar het echt relevant is content voor te maken, omdat kansrijk is in contact te komen met nieuwe bezoekers, die mogelijk klant van je willen worden.

Wil je weten hoe dat uitpakt voor jouw website? Geef dan even hier je e-mailadres en we nemen contact met je op.

Bekijk ook andere artikelen

>
Begin met chatten
1
Heb je een vraag?
Hallo, hoe kan ik je helpen?