In 2012 schreef ik dit artikel al... Het is nog steeds aan de orde: hoe onderscheid je je van je klanten? Waaronder natuurlijk ook online! Hieronder staat onverkort het eerder uitgebrachte artikel. En bekijk nog even die video. Wellicht herken je de mannen... Ze zijn ondertussen behoorlijk groot geworden. Laat je even meevoeren en inspireren.
Overigens, ga ik wel binnenkort komen met een update over hoe je je kan onderscheiden, want in 8 jaar tijd is veel gebeurd en hebben ervaringen met vele klanten geleid tot nieuwe en meer verdiepte inzichten geleid. Het artikel...

Als onderdeel van je internet marketing strategie is het essentieel dat je weet hoe je je kunt onderscheiden ten opzicht van je concurrenten. Zeker voor traditionele bedrijven is dat nog niet zo eenvoudig. Misschien zijn ze een beetje stoffig, ouderwets⦠Kun je je dan wel onderscheiden?
Het is gewoon een must! De nieuwe generatie eist het gewoon van je en als je niet meegaat, dan is de kans groot dat het langzaam maar zeker leidt tot daling van aanwas van nieuwe klanten en het langzaam slinken van de portefeuille bestaande klanten.
Internet marketing: hoe kun jij je onderscheiden van je concurrenten?
Dat is een goede vraag. Voor een deel door jezelf te beantwoorden, maar je hebt wellicht ook inspiratie nodig. Neem iets ouderwets als een klassieke cello. Een magnifiek strijkinstrument, maar⦠wat zou je daar nu mee kunnen doen om onderscheidend te zijn van andere cellospelers?
Je trekt een leren jasje aan, maar is het daarmee echt veranderd? Je zult andere muziek moeten spelen en de muziek ook anders moeten spelen!
Haal jouw inspiratie, net als ik uit deze geweldige video. Geniet van alles wat hier gebeurd!
Vurig spel, waanzinnig snel gefilmd en geknipt! Kijk naar de locatie, de opstelling van de stoelen⦠En die details: de snaren van de strijkstok die los wapperen. Heerlijk!
Ok! Als je hebt genoten van de video, weer even met beide benen op de grond: Wat kun jij hiervan leren om jouw bedrijf te laten onderscheiden van anderen en wat is daarvoor nodig?