Online marketing

De basis op orde

Je eigen website is de basis, waar je alle controle over hebt. Wil je bezoekers naar je website leiden waaruit uiteindelijk contacten, leads en klanten moeten volgen, dan moet je content en Call To Action (CTA) als eerste in orde zijn. En natuurlijk een helder doel, anders heeft online marketing nog geen zin.

Strategie

Wie zijn de belangrijkste doelgroepen voor je? Waar houden zij zich op online? Wat zijn verhalen die hun zullen raken? Wat hebben we dan voor ze? En hoe helpen ze kiezen voor jou?

Dit zijn belangrijke eerste vragen, waar we samen aan gaan werken. Vervolgens gaan we op zoek naar zoekvragen die hun bezighouden en wat zijn onder andere zoekvolumes in Google.

Online marketing voor:

  • Je eigen website en bloggen
  • Social media
  • Online advereren
  • Vindbaarheid in zoekmachines

Zoekmachine optimalisatie

Als content is afgestemd op waar je doelgroep behoefte aan heeft, stellen we vast welke online kanalen we succesvol kunnen inzetten.

We adviseren altijd ook zoekmachine optimalisatie! Waarom?

Op jouw website blijft je content staan op precies dezelfde plek. In tijdlijnen schuift content snel naar beneden. Je kan adverteren, maar iedere vertoning of iedere klik kost weer geld.
En als de concurrentie sterk is, kunnen deze kosten flink oplopen.

Zoekmachine optimalisatie is niet gratis, maar je hebt er in het algemeen lang plezier van: er blijven keer op keer weer bezoekers komen!

Naast de pagina te optimaliseren voor Google, zal ook de sterkte van de pagina, naar de criteria van Google, moeten verbeteren. Hiertoe schrijven we artikelen en bouwen links vanuit artikelen naar jouw pagina's. In de praktijk kunnen wij dit beter en effectiever dan dat je bedrijf hier zelf mee aan de slag gaat.

Google adverteren

Als de concurrentie heel sterk is, kun je vaak niet anders dan ook adverteren in Google en wellicht andere kanalen. Wij maken ook vaak gebruik van Google adverteren voor klanten, om pagina's te testen: Leidt de pagina tot contacten en leads? Dan is het super interessant ervoor te zorgen dat de pagina ook vindbaar wordt in Google.

Social Media

Afhankelijk van je product of dienst en je doelgroep stellen we vast op welke Socials je je doelgroep succesvol kan bereiken en wat daar voor nodig is. Om herkenbaarheid te realiseren zijn verhaallijnen nodig om op een gegeven moment de aandacht te trekken en je doelgroep naar een pagina op je website te leiden.

We kunnen ook hier advertentiecampagnes opzetten, maar anders dan in Google, is dit interruptie marketing. Ze zijn nu nergens naar op zoek en jij 'verstoort' nu hun feestje. M.a.w.: om dit succesvol te doen is expertise nodig. 

Wil je meer weten wat online marketing voor jullie kan bijdragen?

Je kan altijd bellen of chatten of laat hieronder een berichtje achter en we nemen snel contact met je op.

Velden met een * zijn verplicht in te vullen velden.

Meer over zoekmachine optimalisatie

Als je weet waar je doelgroep naar op zoek is en dat het zoekvolume interessant genoeg voor je is, dan is er nog iets wat je zou willen weten: Hoe sterk is de concurrentie in Google voor deze zoekvraag? Dat geeft een belangrijke indicatie of het voor jouw website mogelijk is op de eerste pagina van Google te komen.

Om dit inzicht te krijgen heb je een zoekwoordenonderzoek nodig. Het is een van onze specialismen, waar zelfs onze concullega's ons mee complimenteren! Leg middels bovenstaande formulier even contact met ons om te bespreken op welke wijze dit zou kunnen bijdragen voor jullie website.


Eerste ervaring: Website Impact Monitor

Wil je eerst gevoel krijgen bij wat een zoekwoordenonderzoek is en of je echt verder wil met zoekmachine optimalisatie, is de Website Impact Monitor een kosteloze maar zeer waardevolle eerste stap!

Enkele reviews over de Website Impact Monitor

WagemakersKoffie

De Website Impact monitor is een perfecte oplossing voor je website als je iemand zoekt die je website een boost kan geven ook in Google bel dan met Tom.

Victor Wagemakers

Eigenaar

Klantreis heel scherp in beeld!

Vanmiddag goede informatie opgedaan tijdens de sessie Impact monitor. Tom heeft mijn bestaande website gemonitord en de vinger op de plekken ter verbetering gelegd. Ook hebben we gekeken naar waar staat Hilmax nu en waar willen we naar toe. Tom heeft de klantreis die nodig is scherp, ik had het zelf niet zo goed kunnen bedenken. 2023 beter zichtbaar meer impact en rust over de techniek. Dank Tom!

Hilma Bosma

Eigenaar Hilmax

Wat een geweldig cadeau

Tom Zoethout analyseerde mijn website met de Website Impact Monitor en gaf hierover een bijzonder heldere uitleg. In een uur tijd werd mij veel duidelijk en kreeg ik heel veel tips en adviezen om mijn website beter vindbaar te krijgen. Ik kan Tom en zijn bedrijf Internet Marketeers aan iedereen warm aanbevelen! Lees ook zeker zijn boek 'Zo wordt je website je beste verkoper 4.0'!

Karin Kamman

Theesommelier

>
Begin met chatten
1
Heb je een vraag?
Hallo, hoe kan ik je helpen?