Vindbaarheid website

Je moet weten waarop je je website moet optimaliseren. Lees meer over de voorbereiding zoekmachine optimalisatie.

Nu is het van belang dat er relevante content komt op je website!

Wij hanteren voor onze klanten de volgende 4 stappen voor betere vindbaarheid van
de website:

        

1. Webteksten schrijven

Webteksten schrijven is en blijft het belangrijkste onderdeel. Deze content kan Google volledig ‘doorlezen’ om vast te stellen waar het over gaat. Google heeft het liefst pagina’s van zo’n 500 woorden. Dat is meer dan één A4tje!
Het is dus erg belangrijk dat goed leesbaar te maken, door korte alinea’s te gebruiken en de meeste alinea’s te voorzien van een kopje, zodat eenvoudig te scannen is, waar de pagina over gaat.

Onze professionele tekstschrijvers kunnen veel van dit werk uit handen nemen, of zelfs de complete webteksten schrijven!

Andere media

Naast teksten is beeldmateriaal ook belangrijk! Ook daar kijkt Google naar, maar ook je bezoeker natuurlijk! Het beeldmateriaal moet toegevoegde waarde hebben. Met name infographics zijn zeer gewilde informatie, die ook veel gedeeld wordt!

Wij ondersteunen bij het ontwikkelen van professionele infographics.

We adviseren ook te werken met video. Dat hoeven niet altijd professioneel opgenomen video’s te zijn. Ook powerpoints met voice over kunnen voldoen.

Wij ondersteunen graag bij de ontwikkeling van video en de optimalisatie ervan.

Informatie producten

Informatie producten zijn bijzonder krachtig! Dit zijn downloadbare documenten, waarbij je in verschillende gevallen vraagt om het e-mail adres. Doe dit niet bij alle informatie producten, omdat je bezoekers eerst vertrouwen in je moet krijgen. “Ben ik wel bereid mijn e-mail adres bij dit bedrijf achter te laten?”

Informatie producten die zeer populair zijn, zijn: e-books, white papers, checklists, how-to-documenten, tips, trucs etc. Deze worden in de meeste gevallen als een pdf-document aangeboden.

Wij maken veelvuldig informatieproducten voor onze klanten. We ondersteunen jou ook graag!

Naar boven

2. Webteksten optimaliseren

De webteksten worden vervolgens geplaatst op de website. Dat kun je zelf doen en dan geven we je instructie hoe je dat het beste doet. Je kunt ook ons het in je website laten plaatsen.

We zorgen dat de basis optimalisatie aspecten goed worden toegepast en dat er goede interne links worden gemaakt van andere pagina’s naar de geoptimaliseerde pagina’s.
Vervolgens ‘vertellen’ we Google dat de nieuwe content er is. Google zal dan de robots langs sturen en de pagina’s gaan indexeren.

Naar boven

3. Webteksten promoten

De webteksten promoten en zelfs de hele website promoten op het internet is de belangrijkste stap! Veel bedrijven doen dit niet. Hier gaat het om. Je pagina’s moeten populaire pagina’s worden. Een van de belangrijkste criteria voor de zoekmachines is die populariteit.

De populariteit wordt door ingewikkelde berekeningen vastgesteld, maar enkele van de belangrijkste punten zijn:
– Hoeveel inkomende links zijn er en van welke kwaliteit?
– Hoelang zijn bezoekers op de pagina’s?
– Is er actie of interactie op de site (o.a. downloads e.d.)?
– Wordt informatie gedeeld?

Daarom is de content zo belangrijk! Webteksten promoten die geen relevante content hebben, is zinloos. Daarom is het zoekwoordenonderzoek ook zo belangrijk, zodat je zeker weet dat je content hebt, waar je doelgroep behoefte aan heeft!

Naar boven

Linkbuilding

Om je webteksten te promoten doen wij linkbuilding voor je. Handmatig maken wij stukjes tekst, die we op een groot aantal websites gaan verspreiden, met verschillende links naar jouw webpagina’s.

Deze stukjes tekst zijn onder andere: nieuwsfeiten uit je branche, samenvattingen uit je pagina’s, een tip uit een download, een verwijzing naar nuttige info op je website etc.

Doordat dit handmatig gebouwde links zijn, zijn deze bijzonder krachtig en helpen mee je website op belangrijke zoekwoorden hoog in Google te krijgen.

Article Marketing

Een meer geavanceerde vorm van linkbuilding om je webteksten te promoten is article marketing.
Wij schrijven een artikel over een relevant onderwerp en maken hier vele varianten van (honderden).
Ook samenvattingen en samenvattingen van de samenvattingen, die we voor verschillende type websites gaan gebruiken. De vele varianten zijn nodig, omdat websites, waar we de content gaan plaatsen, unieke content vereisen. De artikelen bevatten inhoudelijk dezelfde informatie, maar is op een andere manier geschreven.

Overigens kunnen we hier ook andere media gebruiken als video en pdf’s. Afhankelijk van wat beschikbaar is, bepalen we wat wij gaan doen.

Linkbuilding en Article marketing leiden tot langdurige resultaten. Het duurt enkele maanden. Gedurende die maanden stijgen de pagina’s in Google in de ranking. Als ze eenmaal goede posities hebben, is het minder moeilijk ze daar ook te houden.

Naar boven

4. Vindbaarheid website rapporteren

Gedurende de periode dat we linkbuilden en artikelen plaatsen, ontvang je een heldere rapportage.Je kunt zien wat we hebben gedaan en wat de ontwikkelingen zijn:
– Welke posities heb je voor de zoekwoorden in Google?
– Op welke zoekwoorden wordt je al vertoond in Google?
– Op welke zoekwoorden krijg je al bezoekers?
– Hoe ontwikkelt zich het bezoekersaantal op je website en de geoptimaliseerde pagina’s?
– Wat doen de bezoekers op je site en welke acties nemen ze?

Daarnaast kunnen we ook rapporteren wat de ontwikkelingen zijn op de belangrijkste zoekwoorden bij je 5 of 6 belangrijkste concurrenten.
En verder kunnen we rapporteren welke zoekwoorden nu daadwerkelijk leiden tot bezoekers op je website.

Naar boven

Vervolgacties: Maak een afspraak

Op basis van de resultaten, die we periodiek kunnen bespreken, bepalen we samen wat de vervolgacties zijn. Je hebt het stuur in handen en ziet precies waar we heen gaan!

Kortom je krijgt grip op het succes van je website en weet waar je op kunt sturen! Je ziet dat succes op het internet geen toeval is, maar je veel zelf kunt regisseren. Wij helpen je daarbij.

Maak vrijblijvend een afspraak met ons en je ontvangt tijdens het eerste gesprek een webscan van je website.
[contact-form-7 id=”98″ title=”Afspraak Vindbaarheid Website”]

 

>