Er komt een man bij de audidealer en direct komt er een verkoper handenwrijvend aanlopen. "Wat kan ik voor u doen?"
"Ik heb interesse in die nieuwe Audi A4", zeg ik voorzichtig. "Ah, mooi! Loopt u maar even mee, dan kunnen we de details hierover doorspreken, zodat het precies de auto wordt die u wenst!"

De leestafel

We lopen de showroom door en komen langs de leestafel. Er zitten diverse mensen te wachten en te werken. Achter de leestafel is een grote flatscreen, waar allerlei videobeelden voorbijkomen. We lopen dus nét langs die tafel en zegt de verkoper: "Oh, wacht even. We hebben van de week de nieuwe video binnen gekregen van de nieuwste Audi TT. Die is echt héél bijzonder! Wacht, ik haal even koffie, dan bekijken we die eerst even en daarna gaan we praten over die nieuwe Audi voor u."

Eerst de deal

Je zal direct begrijpen: dit zal die verkoper natuurlijk nooit doen! Hij zal je eerst mee naar zijn bureau nemen, de deal proberen te sluiten en dan kijken of er nog tijd en zin is om die video te bekijken.

Wat is nu het bijzondere in dit verhaal? Stel je kijkt naar je eigen website. Zijn er pagina's waarbij duidelijk is waarom iemand op die pagina is? Is hetgeen je daar vertelt of aanbiedt precies wat ze eigenlijk nodig hebben?

Je bezoeker is niet voor niets op je pagina

Nu hebben we iemand precies op de pagina waar we ‘m willen hebben willen. Dan is het niet verstandig dat er allerlei afleidingen omheen staan! Denk maar eens aan het menu, misschien nog iets in de zijbalk en vele opties aan de onderkant van de pagina. Als het helemaal duidelijk is waar je bezoeker voor komt, omdat je pagina specifiek ergens over gaat -in het voorbeeld een pagina over de Audi A4-, houdt 'm dan hier! Je kan nu inschatten voor welke informatie je bezoeker is gekomen, geef dan alleen die informatie. Help hem een stukje op weg in de zoektocht naar de antwoorden en oplossingen.

Help ze kiezen voor jou

Het is nu van het grootste belang ze op deze pagina te houden en ze te helpen kiezen voor jou. Want, zoals al vaker gezegd: jij bent de expert maar je bezoekers weten dat niet. Dus als je pagina’s hebt die er op gericht zijn te converteren, zorg voor zo min mogelijk afleiding en help ze naar de Call To Action toe. En doe jezelf niet te kort: voorkom dat ze tóch onverrichter zake weer vertrekken. Dus denk goed na over wat eventuele bezwaren kunnen zijn om toch nog niet voor jou te kiezen? Dan heb ik het over eenvoudige doelen als het achterlaten van een e-mailadres, een telefoontje of misschien zelfs een download, waar geen e-mailadres voor hoefde te worden achtergelaten. Dus je krijgt gewoon iets. Iets met zoveel toegevoegde waarde dat iemand zich afvraagt hoe het mogelijk is, dat 'ie dit nu zomaar krijgt. In die download kan je dan een Call To Action (CTA) opnemen, die mensen terugleidt naar je website. Een logische pagina die volgt op die CTA. Het kan een klikbare link zijn of een QR-code.

Nu ze zoveel toegevoegde waarde van je hebben ontvangen, is er een kans dat ze ook iets terug willen doen. Dus inderdaad contact opnemen. Misschien zijn ze ervan overtuigd geraakt dat je inderdaad ze kan helpen. Dat jullie de experts zijn waar ze naar op zoek zijn.

Webteksten met impact

Wij helpen bedrijven graag om ervoor te zorgen dat de website een belangrijk onderdeel wordt van het acquisitieproces. Vaak zijn teksten nog te algemeen en leiden nog niet tot een klik met de doelgroep. Wij kunnen helpen met beter converterende teksten, converterende websites, die ook nog eens gevonden worden!

Maak eens een afspraak. We hebben graag inspirerende gesprekken! Je kan ook een Website Impact Monitor aanvragen. Dat is altijd een waardevolle eerste stap. Gebruik anders even onderstaande formulier.

Online marketing
Websites
Content
Advies

Bekijk ook andere artikelen

>
Begin met chatten
1
Heb je een vraag?
Hallo, hoe kan ik je helpen?